Hjem REJSER BILLEDEDAGBOG 6: ROADTRIP TIL BYRON BAY I 7 DAGE

BILLEDEDAGBOG 6: ROADTRIP TIL BYRON BAY I 7 DAGE

af Frederikke Egel

Vi kørte fra Hervey Bay ned til Byron Bay med vores to danske tøser Helene og Karina, som vi mødte på Fraser turen. Det tog os ca. 6-7 timer at køre i alt, men vi gjorde et par stop i henholdsvis Tin Can for at fodre delfiner og i Noosa for at tilbringe dagen på en vidunderlig smuk strand med middag i byen. 🙂 Helene og Karine blev i Byron i 2 dage, hvorefter de kørte tilbage til Brisbane, da de skulle med fly hjem til DK derfra. Cille og jeg blev en uge i Byron Bay, og det var virkelig en fed oplevelse. Vi boede i et lille to-mands telt hele ugen og sov på ‘græsset’ med et lagen til deling. Haha, det var vi lidt nødsaget til, da vi ikke kunne bære mere. Men det var rigtig sjovt at prøve, selvom manvågnede op og var lidt ør i kroppen. De to sidste dage lånte vi dog en madras af nogle venner, vi lærte at kende. Vi fik så mange skønne bekendtskaber der, og jeg håber, at jeg kommer tilbage hertil igen meget snart! Generelt bare tilbage til Australienigen! Forresten så til de af jer, der ikke er med på min side Facebook, så har Cille og jeg bestilt billetter til en uge på New Zealand!! Det er ikke lang tid, men vi kunne ikke presse det mere, end det i forvejen var. Vi har derfor 4 dage i nordøens lækreste by Auckland, hvor vi skal bo hos en af mine venner, og så tager vi en fly til sydøens lækreste by Queenstown i 3 dage. YES YES YES!! Derudover er vores to skønne velinder Sofie og Emilie fra Danmark kommet ned til os i 17 dage!! Life is to good to be true!

Helene fodrer delfiner.

Noosa strand. Så fantastisk smukt sted!

On our way to Byron!! 😀

Ankommet til Byron Bay. Og det er lige så fantastisk som alle siger!

Sam sjipper. Måske du bare skal holde dig til golfen.

Byron Bay main beach + lille lækker livredder. 😉

En gårtur på ca. 3 kilometer rundt om fyrtårnet og ud til Australiens aller østligste punkt. 🙂

Mine surfervenner. 😉

Kragerne sidder og sover i solen.

Det b
erygtede fyrtårn i Byron Bay.

Kan I spotte en lille gruppe definer til venstre i billedet? Lige ved siden af klippens top  er der en lille gruppe på 9 styks. 😀

Skiltet siger vidst det hele. Derfra så vi delfiner (se næste billede) samt skildpadder og rokker.