NOGET OM AT FÅ EN DRENG, NÅR MAN HAR EN PIGE

3 UGERS SOMMERFERIE OG EN MASSE BILLEDER

Inden jeg tager jer med på et lille gensyn med vores 3 ugers (3,5 uge for mit og Elviras vedkommende. Læs hvorfor her) lange sommerferie, vil jeg lige starte 3 dage tidligere. Nemlig søndag d. 30/6, hvor jeg BLEV MOSTER!!! Jeg er blevet moster til den smukkeste, sejeste og lækreste lille pige, Merle. Min storesøster, som jo ellers havde termin præcis en måned før mig, og som jeg havde lagt mange hyggelige graviditets- og barselsplaner med, fødte nemlig sin dejlige, lille datter, min niece, 8 uger for tidligt, hvorfor vores sommerferieplaner (og barselsplaner) blev ændret en smule. Hihi. Selvom Merle er født tidligt, så er alt gået så fint, og de har det allesammen rigtig godt ❤

Men qua Merles tidlige ankomst (til stor glæde for os alle), og at de ligger på neonatalafdelingen, aflyste vi en tur til Tyskland og har holdt os så tæt på dem som muligt, så vi så ofte som muligt lige har kunne ligge et visit forbi for at sige hej. Nu har Merle været hos os i lidt mere end en måned, og hun har allerede taget os med storm. Ligesom hendes seje forældre har! Og jeg glæder mig så meget til at nyde min nye titel som moster og lære min lille pige bedre at kende!

Vores sommerferie kunne ikke være startet på bedre vis!

Se lige hvor smuk og dejlig Merle ser ud ❤

Vi har i år holdt ferie i Danmark, og det har været så dejligt! Det har været dejlig afslappende ikke at skulle planlægge en masse rejseri, men dagene og ugerne har stadig været propfyldte med skønne planer. Elvira og jeg gik på ferie tirsdag d. 2/7 – et par dage før Mark, der gik på ferie fredag d. 5/7.

De dage hvor Elvira og jeg havde ferie alene sammen, stod den primært på en masse is, nattøjs- og tøsehygge bare Elvira og jeg. Men derudover kom min farmor, Elviras oldemor, også på endagsvisit fra Fyn sammen med min far, så vi tilbragte en af dagene sammen med dem, og så kom min lillesøster Emilie også ud forbi, inden hun smuttede 3 uger til Bali. Det var en skøn måde at starte ferien på!

Og så blev det fredag, og så startede familieferien og de mange planer sådan rigtigt ❤

Vi var bl.a. til 2-års og 30-års fødselsdag hos gode venner. Her er Elvira sammen med sin gode veninde Isabella, der er 6 måneder ældre end Elvira, men de leger bare super godt sammen.

Vi var i Lyngby Storcenter og hygge med deres sommerferiebillet hele familien. Det var en dejlig dag! Feriebilletten kører frem til d. 11. august, så I kan nå at komme ud og få én på opleveren endnu.

Vi var til 3D scanning for at sige hej til lillebror og få nogle skønne billeder – præcis ligesom vi gjorde med Elvira. Vi var hos Ultralydklinikken, hvor vi har fået alle vores private scanninger, og det er bare så GODT hver gang!

Farmor og farfar ‘Kaus’ inviterede den ene dag på bondegård og den anden dag på Bakken! Begge dage var vi enormt heldige med vejret og havde de hyggeligste dage!

Derudover var vi i Zoo med mødregruppen. Elvira elsker Zoo, så der kommer vi så meget som muligt!

Og så var vi til familiehavefest med hele Schiøtte-klanen – hvor vi endnu engang var heldige med vejret! Her stod den på grill, spil og leg i haven, chips og slik i lange baner, sene sengetider, jacuzzibadning og ren hygge.

Vi tilbragte også en masse tid med gode venner. Og fik styr på en masse praktiske ting såsom ny klapvogn/barnevogn til lillebror, ufærdige detaljer på Elvira værelse, sorteret Elviras tøj og babyting, solgt møbler fra kælderen osv. osv. Det var nu også meget rart!

Og så tog vi til Vejers Strand med mine forældre for at komme ‘rigtigt på ferie’:

Det var nogle kanon hyggelige dage på badehotel og med sand mellem tæerne. Elvira eeeeelskede virkelig det fine og bløde sand fra Vejers strand!

Da vi kom hjem fra Jylland, tilbragte vi et par dage på Fyn. Mine forældre tog hjem i vores lejlighed i København, og vi boede i deres hus (mit barndomshjem) på Fyn imens. Der fik vi besøg af Elviras faster (Marks lillesøster), som vi viste rundt i Faaborg, vi besøgte Elviras farfar på campingplads i Nyborg, vi spiste is og lækker mad, og så var vi rundt og se på 2 mulige bryllupslokationer. Dem får I ikke billeder af, da vi gerne vil holde stederne, vi overvejer, private. 😉

Efter et par dage i Jylland og på Fyn, vendte vi snuderne mod København igen, hvor vi tilbragte resten af ferien med min familie, da Marks familie var startet på job igen. Her stod den på strandture, cykelture, Mark og jeg var på date, mens Elvira hyggede med mormor og morfar, vi besøgte min søster og niece Merle en masse gange, vi hentede moster Mille og onkel Martin i lufthavnen, vi drak drinks i solen på Toldboden, vi spiste mad på altanen, vi solede, og havde bare nogle fantastiske dage! Danmark kan altså noget, når man er heldig med vejret, omgivelserne og selskabet!

Det har været en usædvanligt dejlig ferie som på alle måder har levet op til forventningerne. Jeg føler mig så heldig med min familie, svigerfamilie og venner, der vil tilbringe så meget tid sammen med os.