Hjem REJSER EN MINDRE MISFORSTÅELSE + GODE TING VI HAR LAVET I NICE

EN MINDRE MISFORSTÅELSE + GODE TING VI HAR LAVET I NICE

af Frederikke Egel

AFFILIATE. NOISY MAY HUE (her) | H&M BRILLER (her) | GLITTER ØRERINGE | DIESEL JAKKE (her) | DENIMBUKSER (her – udsalg) | NEW BALANCE SNEAKERS (her)

Jeg fik måske formuleret mig lidt dårligt, ellers havde jeg måske bare de negative briller på, da jeg skrev gårsdagens indlæg, for det er min opfattelse, at I har tolket indlægget som om, at jeg primært er negativ omkring Nice, kan lide byen, eller at min familie og jeg ikke har haft en god tur herned i weekenden. Og det har ramt nogle af jer, der elsker byen, hvilket jeg godt kan forstår. For det er en dejlig by, som vi har nydt at besøge. Vi er alle vildt begejstret for Nice og vil sindsygt gerne tilbage! Vi synes, at Nice er både en smuk, hyggelig og super charmerende by med en masse muligheder. Maden, turismen og tiggerne, som jeg omtalte mest negativt i indlægget, er helt normale omstændigheder for en populær feriedestination med mange turister, hvis I spørger mig/os, så det var ikke fordi, at det var elementer, der gjorde turen træls eller påvirkede vores tilbagevenden. Absolut ikke. Der skal mere til at slå os Fynboer ud af kurs.

Læs også: ?9 tanker jeg har gjort mig om Nice

Så nu vil jeg bare lige stå fast én gang for alle – både for folk, der kender byen og som overvejer at besøge den – det er en viiiildt hyggelig og smuk by, der klart er et besøg værd. Både som familie og som kærestepar. Der er så mange ting, man kan lave, og der er super mange små gader, hvor man kan finde små caféer, nye opdagelser og inspiration. Jeg vil til enhver tid anbefale folk at besøge byen. Det tager 1 time og 15 minutter at flyve, og du lander ca. 10km fra byen. Det bliver næsten ikke nemmere. Tag toget 30 minutter den ene vej, så lander du i Cannes, og 30 minutter den anden vej, så lander du i Monaco. Dét er da fedt! Og det har vi til gode næste gang, vi besøger byen. For der bliver en næste gang! Og denne gang er vi måske lidt bedre til at finde supermarkeder og de små lokale restauranter end denne gang.

Derudover lavede vi også en masse andre ting, som I måske kan genkende eller vil lave, hvis I selv besøger byen:

Second hand butikker. Vi var i 3 forskellige second hand butikker, der var spækket med Hermes, Louis Vuitton, Chanel, Prada, Céline osv. Jeg laver et dedikeret indlæg, hvor jeg skriver deres adresse, for de er bestemt et besøg værd.
Gik 10km. Vi gik omtrent 10km om dagen. Op og ned ad Nices smukke gader og ned langs strandpromenaden.
Fik forbrændte næser. Der var høj sol, ingen skyer og 20 grader alle 3 dage, vi var der, så vi kom alle hjem med forbrændte næser og pander.
Drømte om både. Vi gik en lang tur ned til havnen og kiggede på både og fine huse, og vi drømte os alle hen til den dag, hvor vi har råd til at have sådan en satan liggende i havn.
Bottleflip. Jeg kom til at lave bottleflip for sjov, fordi jeg kedede mig, og det skulle jeg aldrig have været begyndt på. Som den konkurrencefamilie vi er, skulle vi allesammen forsøge, indtil det lykkedes for os alle. Og det gjord det aldrig. Kun for Mark og jeg. Så kan I nok tænke jer til, hvor længe vi stod i en cirkel omkring en vandflaske midt på torvet
i Nice. Haha
Shoppede dyrt og billigt. Vi shoppede faktisk ret meget. Det var slet ikke meningen for mit vedkommende, da jeg prøver at være sparsommelig i disse dage, men vi endte allesammen med at købe både dyre og billige ting.
Bjergbestigning. Arg, okay. Det er måske at overdrive, men vi var halvvejs oppe på det bjerg, der er midt i byen, hvor man kan se udover hele Nice by og havet. Det er en fantastisk udsigt. Bjerget ligger nede ved strandpromenaden, inden man kommer om på den anden side til havnen.
Spiste mad. Og drak øl i massevis. Selvom jeg kommenterede lidt på det med maden, så kommer man jo aldrig galt afsted med en pizza, så det fik vi ret ofte sammen med en øl, når vi var på farten. Det er nu heller ikke til at tage fejl af. Jeg mangler bare en hotter, så er jeg glad.

Vi har alt i alt bare haft en kanon dejlig tur uden så mange planer, hvor vi bare kunne gå rundt og hygge os og nyde friheden og hinanden. Det har været skønt og tiltrængt!