Hjem REJSER HER BOEDE VI I FLENSBORG | HOTEL HAFEN

HER BOEDE VI I FLENSBORG | HOTEL HAFEN

af Frederikke Egel

PRESSETUR

Så er vi hjemme efter et par hyggelige dage i Flensborg. Det har simpelthen været sådan en god tur med perfekt fordeling af sightseeing, arbejde og fornøjelse. Der har været tid til lidt af det hele, og så har selskabet været en god kombi. Vi ankom lørdag middag og tog afsted i eftermiddags, så vi havde det meste af weekenden og lidt tid her mandag morgen i byen. Det var rigeligt med tid i en lille, hyggelig by som Flensborg, så en wee
kend-getaway vil bestemt være nok til en anden god gang. Der er ikke så lang afstand mellem noget og det meste er samlet omkring havnen og den 1.8km lange gågade, så man kan snildt komme rundt på gåben og så få set det meste.

Vi boede som sagt på Hotel Hafen, der er et helt nybygget hotel fra december ’16. Det er særligt kendt for at videregive så meget af Flensborgs charmerende og betydningsfulde historie og så deres enormt store værelse! De mindste værelser er 35kvm! I kan måske også fornemme på billederne, at jeg mere eller mindre boede i en lejlighed. En virkelig flot lejlighed vel at mærke! Vi spiste morgenmad på hotellet hver morgen, der byder på en klassisk hotel buffet med alt, hvad morgenmadshjertet begærer. Derudover spiste vi middag i restauranten i går aftes, som også har et fint menukort. Vi fik 3-retters og lækre drinks, så vi gik ikke sultne i seng.

I dag var vi så heldige at få massage i deres Wellness område, der byder på sauna, træningslokale og massage. De har ikke en pool, men til gengæld havde mit værelse et kæmpe badekar, så jeg fik alligevel svømmet lidt rundt. Haha. Alt i alt har det virkelig været en hyggelig tur på et rigtig lækkert hotel, og hvis I stikker Flensborg et besøg en dag, så vil jeg klart anbefale jer at tjekke Hotel Hafen ud, der ligger helt centralt og har alt, hvad man kan forvente af et hotel + ualmindeligt flotte værelse! Og slik i receptionen. Hæhæ 😉